Afdelingssecretaris

Zo helpen wij

De administratieve taken van de secretaris zijn nodig voor zowel de werking van het Afdelingscomité als voor de werking van de gehele afdeling. Notulen van afdelingscomités zijn nodig om gemaakte afspraken kunnen op te volgen. Behandelen van verzekeringsdossiers is nodig om de betrokken vrijwilliger te beschermen, zoals voorzien in de Vrijwilligerswet. Het beheren van het vrijwilligersbestand is nodig om overzicht te houden op de geëngageerde vrijwilligers hun kwalificaties, inzetbaarheid, recht op eervolle onderscheidingen…

Zo help jij hieraan mee

De nadruk ligt op administratieve taken:

  • opmaken van de agenda van de vergaderingen in samenspraak met de Afdelingsvoorzitter
  • uitnodigingen tijdig versturen
  • het nemen van de notulen van de vergaderingen
  • opvolgen van de verzekeringsdossiers
  • beheer van het vrijwilligersbestand
  • archiefbeheer
  • Ook bij de statutaire verkiezingen speelt de secretaris een belangrijke administratieve rol. 

Dit alles gebeurt telkens in nauwe samenwerking met de Afdelingsvoorzitter.

  • Als lid van het Afdelingscomité neem je actief deel aan het beleid van de afdeling.

Wat krijg je terug?

  • De kans tot persoonlijke ontwikkeling in een beleidsfunctie.
  • Een kwaliteitsvolle omkadering binnen een professionele organisatie.
  • De nodige opleiding binnen Rode Kruis-Vlaanderen.
  • Een verzekering tijdens alle activiteiten die je uitvoert voor Rode Kruis-Vlaanderen.

Iets voor jou?

  • Je bent minstens 18 jaar oud
  • Jij wil graag meedenken en meebesturen.
  • Je hebt 's avonds tijd om te overleggen.