Rode Kruis -Tienen gaat 'Face to Face'

De laatste decennia is, door allerlei technologische innovaties, onze manier van communiceren enorm gewijzigd.  Tegenwoordig sturen de meesten onder ons liever een berichtje, een mail, ... in plaats van een echt gesprek te voeren.
Kortom: Een echte verschuiving in onze sociale interacties. 


 Of dit een goede of minder goede evolutie is , laten we aan jullie oordeel over.
Feit is wel dat deze evolutie onze basisbehoefte aan contact helpt bevredigen , denk maar eens terug aan de 'lockdown'-periode, aan de mensen die hun deur niet uit kunnen wegens een of andere beperking, aan de eenzamen,...
 
Ondanks al de voordelen die de nieuwe technologieën ons bieden, blijven wij echter geloven in persoonlijke face to face gesprekken. Deze manier van communiceren heeft volgens ons een aantal belangrijke voordelen ten opzichte van de online communicatiemiddelen.

 Door een persoonlijk gesprek te voeren 

 - leer je elkaar beter kennen. 

 - krijg je rechtstreeks de kans om te reageren op wat er wordt verteld, om bijkomende vragen te stellen, ..

 - krijg je extra steun om eventuele volgende stappen te ondernemen

 - maak je verbinding met de ander wat niet alleen prettiger aanvoelt maar vaak ook effectiever is

 - helpt het je om te zien dat de 'ander' ook een mens is en niet enkel een  ( al dan niet geautomatiseerd ) antwoord in je mailbox.

 
 Rode Kruis - afdeling Tienen heeft dan ook beslist om, naast het gebruik van haar sociale media, zich meer in te zetten op persoonlijke face to face gesprekken.

 Zit je met vragen over de verschillende diensten die door onze afdeling aangeboden worden? Ben je geïnteresseerd om vrijwilliger te worden?  Wil je een EHBO-cursus volgen of inrichten?,enz... dan kan je vanaf nu  hiervoor in ons lokaal terecht.

( Deze 'info-momenten' zullen , in de eerste plaats en bij wijze van proef , plaatsvinden tijdens onze bloedinzamelingen en zullen extra aangekondigd worden via onze online communicatiekanalen )


 Hopelijk tot gauw .. in het 'echt'