Rode Kruis Wijnegem-Deurne verkoopt 11.000 stickers
De jaarlijkse stickerverkoop is alweer achter de rug. 14 dagen lang spanden onze Rode Kruisafdelingen zich in om geld in te zamelen voor hun afdeling. Voor Afdeling Wijnegem-Deurne zijn de inspanningen zeer vruchtbaar geweest, zij verkochten maar liefst 11.000 stickers! Hoe ze aan dit mooie getal geraakt zijn, lees je hieronder.
Voorzitter Frank relativeert het allemaal “We zijn natuurlijk een grote afdeling. Dan is de kans al veel groter dat je ook meer stickers verkoopt. En we hebben geluk met 2 grote kruispunten, 1 in Deurne en 1 aan Wijnegem Shopping Center”. Maar om stickers te verkopen heb je natuurlijk wat meer nodig dan een goede infrastructuur.
Bij afdeling Wijnegem-Deurne hangt er een enorm amicale sfeer tussen de Rode Kruisvrijwilligers. Niet alleen voor de stickerverkoop, maar ook in de loop van het jaar wordt er erg hard ingespeeld op het groepsgevoel. “Iedereen wordt constant betrokken, wat het engagement tegenover de afdeling en dus tegenover de stickerverkoop enorm groot maakt”. De sfeer bij afdeling Wijnegem-Deurne is duidelijk aanstekelijk. “We zien dit ook bij de eerstehulpopleidingen: elke cursus is volzet en kan tot 6 nieuwe, enthousiaste vrijwilligers opleveren.”
“Ikzelf vind het ook belangrijk om elke dag aanwezig te zijn om mee stickers te verkopen”, zegt Frank. “Dat motiveert iedereen ook om dat extra tandje bij te steken”. Samen met Frank stonden er 3 dagen lang 24 Rode Kruisvrijwilligers én 6 Jeugd Rode Kruisvrijwilligers stickers te verkopen. Zelfs enkele gelegenheidsmedewerkers hebben met plezier meegeholpen. “Vorig jaar verkochten we ook al veel stickers, onze 10.000 exemplaren gingen toen snel over de ‘toonbank’. Daarom vonden we het een uitdaging om onszelf dit jaar nog wat verder te pushen door er duizend extra te bestellen.” Deze aanpak heeft duidelijk gewerkt!
Wat ze met de winst van de stickerverkoop van dit jaar gaan doen, staat nog niet vast. Enkele jaren geleden hebben ze met de opbrengst alvast een nieuw lokaal kunnen kopen, wat een erg mooie investering is gebleken. “Mensen komen hier nu nog liever over de vloer!”.