Veelgestelde vragen pleisterverkoop

Hier vind je het antwoord op vaak gestelde vragen omtrent de online pleisterverkoop van de Pleisteractie van Rode Kruis-Vlaanderen.

Online verkoop

Wanneer mag ik mijn pleister in de brievenbus verwachten?

De online gekochte pleister wordt verdeeld via Bpost. Ongeveer 2 werkdagen na bestelling worden de pleisters geleverd. Heb je na 4 werkdagen jouw pleister nog niet ontvangen? Contacteer ons via schenken@rodekruis.be.

Waarom wordt er € 4,95 extra aangerekend voor verzending?


De verwerking en verzending van jouw online gekochte pleister(s) kost ongeveer € 4,95. Zo gaat de opbrengst van jouw pleister (€ 10) volledig naar de vrijwilligers van de lokale afdeling. Een tip: wanneer je 2 of meer pleisters bestelt, vervalt de verzendkost. 

Help, ik heb mijn pleister niet ontvangen!

De levering van jouw pleister kan tot 4 werkdagen duren na jouw bestelling. Indien je de pleister na 4 werkdagen nog niet hebt ontvangen, stuur ons een e-mail op schenken@rodekruis.be.

Oeps, ik heb een foutje gemaakt in mijn leveringsadres.

Stuur zo snel mogelijk een e-mail met het correcte leveringsadres naar schenken@rodekruis.be. Wij doen dan het mogelijke om jouw pleister alsnog op het juiste adres te laten leveren. 

Oh nee, alle online pleisters zijn uitverkocht!

Je kan jouw lokale Rode Kruisafdeling nog steunen met een online gift via www.rodekruis.be/gift-afdeling.

Jammer dat ik mijn pleister geplooid in de brievenbus ontvang.

Om de kosten te beperken, versturen we de pleister in een standaardomslag. Hiervoor moeten we de pleister één keer plooien. We hopen op je begrip hiervoor. Mocht je pleister toch beschadigd zijn, stuur een e-mail naar schenken@rodekruis.be.

Ik wil mijn Rode Kruisafdeling graag steunen, maar ik hoef geen pleister te ontvangen.

Fijn dat je de vrijwilligers in jouw buurt wil steunen! Je kan een online gift doen voor een Rode Kruisafdeling naar keuze via www.rodekruis.be/gift-afdeling.