Ik werd opgebeld om financiële steun, waarom?
Rode Kruis-Vlaanderen is afhankelijk van vrijwillige bijdragen.
Elke vorm van financiële steun van particulieren en bedrijven is cruciaal voor onze organisatie om kwetsbare mensen te helpen. Iedereen kent het Rode Kruis en heeft sympathie voor onze vrijwilligers. Het lijkt dan ook evident dat we er zijn altijd zijn als hulp nodig is. Niets is minder waar.
Via de telefoon kan een echte dialoog gevoerd worden en dat staat ons toe om jou te informeren over één van onze vele humanitaire activiteiten. We komen op voor kwetsbare mensen in binnen- en buitenland en zijn actief zijn op het vlak van rampenbestrijding, zelfredzaamheid en bloedvoorziening. Zo kunnen we je ook persoonlijk de vraag stellen of je wil overwegen onze humanitaire hulp financieel te steunen. Hartelijk dank dat je even de tijd nam om te luisteren.
- Wil je weten hoe we kwetsbare mensen helpen? Ontdek hier wat we doen.
- Waarom we aan fondsenwerving doen, lees je hier.
- Wil je weten hoe het Rode Kruis meer dan 150 jaar geleden ontstond? Leer hier meer over onze geschiedenis.
Hoe weet ik dat er geen fraudeur belt?
Onze call agents bellen via volgend telefoonnummer: 0466 90 76 69 of 02 592 17 21.
Waarom vragen jullie om maandelijkse steun?
Als maandelijkse schenker steun je onze activiteiten elke maand met een klein bedrag. Zo help je ons werk vandaag én op langere termijn. Dit garandeert dat onze hulpverlening meer impact heeft omdat we beter vooruit kunnen plannen. Zo stel je ons in staat bij noodsituaties meteen in actie te schieten. Maandelijkse steun maakt dus echt een verschil voor kwetsbare mensen in nood!
Waarom vragen jullie mijn rekeningnummer?
Een rekeningnummer is nodig om een domiciliëring (SDD-mandaat) via jouw bank op te starten. Enkel als het Rode Kruis je rekeningnummer samen met je persoonsgegevens, onder strikte voorwaarden, doorgeeft aan de bank, kan je maandelijkse steun via het SDD-mandaat opgestart worden. In ieder geval ontvang je na het telefoongesprek een bevestiging via e-mail met alle gegevens en afspraken. Je hebt dan nog bedenktijd om je mandaat te wijzigen of te stoppen. Pas na die bedenkperiode sturen we je SDD-mandaat door aan de bank. Je kan jouw mandaat te allen tijde wijzigen of stopzetten via schenken@rodekruis.be of 015/443.443.
Is het veilig om mijn rekeningnummer door te geven?
Jazeker. Wees gerust, met het geven van een rekeningnummer alleen kan er niets verkeerds gebeuren. Op de website van alle goede doelen bijvoorbeeld staat het rekeningnummer gewoon gepubliceerd om te storten.
Kan ik zelf mijn maandelijkse steun opstarten?
Dat kan ook! Je kan hier je maandelijkse steun opstarten via onze website.
Je kan ook een doorlopende opdracht geven aan je bank of via homebanking. Dat zijn onze gegevens: BE28 0960 0000 9620, BIC: GKCCBEBB van Rode Kruis-Vlaanderen, Motstraat 40 te 2800 Mechelen.
Kan ik ook op een andere manier steunen?
Absoluut! Elke steun is welkom.
Wil je eenmalig steunen? Doe een online gift of doe een storting op BE28 0960 0000 9620. Vanaf 40 euro aan giften op jaarbasis ontvang je een fiscaal attest.
Meer en meer mensen nemen het Rode Kruis op in hun testament. Zo helpen ze ook wanneer ze er niet meer zijn. Lees meer over nalaten aan het Rode Kruis.
Heb je vragen of opmerkingen?
Ben je opgebeld en heb je vragen of opmerkingen bij het gesprek? Of wens je jouw mandaat te wijzigen?
Contacteer ons via schenken@rodekruis.be of 015/443.443. Elke werkdag bereikbaar tijdens kantooruren.